Blog

Úvod/Copywriting/10 pravidiel, ako sa vyhnúť chybám pri písaní PR článku

10 pravidiel, ako sa vyhnúť chybám pri písaní PR článku

Pre každého copywritera, ktorý si chce udržať svoju pozíciu a napredovať formou rozširovania okruhu svojich spokojných klientov, je nevyhnutné tvoriť výborné a úderné texty, ktoré zasiahnu čo možno najväčšie množstvo čitateľov. Aby sa takým božským copywriterom mohol stať, mal by rovnako ako Otčenáš ovládať aj týchto 10 základných pravidiel, ako sa vyhnúť chybám pri písaní PR článku.

1. Vytvorte si obsah a držte sa jeho bodov

Viete, o čom chcete písať, máte všetky potrebné informácie, ale neviete, ako začať?

Spíšte si každý jeden bod, ktorý chcete spomenúť, a každú dôležitú informáciu. Zoraďte ich postupne, aby mali svoju chronológiu, teda tvorili telo článku.

2. Správne zvoľte nadpis článku a kľúčové slová

Pri výbere správneho nadpisu dbajte na to, aby dokázal zaujať. Nadpis je prvý kontakt čitateľa s článkom a vy ako autor potrebujete vyvolať v príjemcovi pocit, že práve toto si potrebuje prečítať. Nadpis by mal obsahovať max. 65 znakov aj s medzerami. Pri tomto vám pomôžu aj správne zvolené kľúčové slová. Napríklad v našom článku sme zvolili kľúčové slová – PR, článok, pravidlá, návod.

3. Skontrolujte si gramatiku a interpunkčné znamienka

Obsah a posolstvo vety z vášho článku dokáže zmeniť nepozornosť alebo zlá znalosť gramatiky. Apropo, ste si istý, že ovládate gramatiku? Píšete spisovne a nevynechávate čiarky? Častou chybou je napríklad rozdiel medzi spojovníkom a pomlčkou. Taktiež si dávajte pozor pri písaní úvodzoviek. Na začiatku vety používame úvodzovky dole, na konci vety hore.

4. Dbajte na vzhľad textu

Počas písania sa sústreďte na členenie textu do odsekov. Každá odlišná téma, zmena štýlu písma alebo myšlienky textu si vyžaduje ďalší odsek. Taktiež sa zamerajte na členenie nadpisov a podnadpisov. Dodržiavajte veľkosť a štýly písma, ktoré si vopred vhodne zvolíte. Svoj text môžete doplniť obrázkami alebo videami, ktoré je potrebné označiť nadpisom. Obrázky alebo videá by mali súvisieť s textom.

5. Vyhýbajte sa používaniu superlatívov

Čitatelia sú presýtení všetkými superlatívami v článkoch či reklamách. Vyhýbajte sa preto používaniu slov: ,,naj“, ,,top“, ,,super“ a tiež slovu ,,veľmi“. Je nám jasné, že predmet článku chcete opísať čo najlepšie, no skúste to bez spomínaných slov.

6. Obmieňajte slová a používajte synonymá

Veľkou chybou pri písaní PR článkov, ale aj textov všeobecne, je práve opakovanie rovnakých výrazov. Pri písaní si na ploche počítača automaticky otvorte synonymický slovník a často používané slová zamieňajte inými. Slovo by sa vo vete nemalo opakovať viackrát, hlavne nie tesne za sebou. Taktiež nie je správne sa vyjadrovať odborne v článku, ktorý si to nevyžaduje. Čitateľov takýto spôsob prejavu prestane baviť a po úvodných vetách stratia záujem pokračovať v čítaní ďalej.

7. Používajte odkazy

Máte napísané články, ktoré ste už v minulosti zverejnili na internete a môžu sa vám hodiť k téme, na ktorej aktuálne pracujete? Pomoc je jednoduchá, použite na ne odkazy. Počas písania textu skopírujte webovú adresu článku a prepojte ju s novým textom. Odkaz nahraďte slovným spojením alebo nadpisom daného článku. Samozrejme, s prihliadnutím na dodržanie témy tohto článku. V jednom texte sa odporúča použiť maximálne 3 odkazy.

8. Sledujte trendy v PR

Každý správny copywriter by mal sledovať trendy v písaní PR článkov a ich zverejňovaní. Zverejnením článku na sociálnych sieťach si môžete zaručiť rýchle šírenie, väčšiu čitateľnosť a okamžité reakcie k príspevku. Obľúbenými a vyhľadávanými sociálnymi sieťami sú predovšetkým Facebook, Instagram alebo Twitter, kde taktiež môžete odkazovať na svoje predchádzajúce články alebo príspevky.

9. Pýtajte si reakciu čitateľa

Spätná väzba čitateľa je veľmi dôležitá. Dokáže vám priniesť nové postrehy a hodnotenie článku. Taktiež, ak umiestnite v texte otázky na čitateľov alebo ich vyzvete k reakcii, môžu sa vyjadriť. Preto si na konci článku vypýtajte reakciu, či už otázkami, alebo len možnosťou zapojiť sa do diskusie.

10. Používajte pravdivé informácie

Nie je nič horšie, ako použiť vo svojom článku klamstvo alebo neoverené informácie. Pri písaní článku na blog píšte len vami overené skutočnosti a vyhýbajte sa slovám ,,asi“, ,,možno“ a ,,pravdepodobne“. Pri písaní článku o svojej firme alebo produkte používajte informácie, ktoré sú reálne a získali ste ich z vnútorného zdroja, čiže od zamestnancov spoločnosti.

Pri písaní PR článkov vám prajeme veľa šťastia a tvorivej energie!

Post Tags - , , ,

Written by

Rada píšem a vzdelávam sa v oblasti marketingu.