Blog

Úvod/Copywriting/5 dôvodov, prečo má náš článok málo klikov

5 dôvodov, prečo má náš článok málo klikov

More neužitočných článkov na internete – základ úspešnej online prokrastinácie. Doba je rýchla, nikto nemá čas, bez „browsovania“ však nebudete v obraze. Aj vám sa niekedy stáva, že čítate článok, ktorý obsahovo nesúvisí s vašimi záľubami, a aj napriek tomu vás niečím zaujal? Ako však zabezpečiť, aby ste ho aj dočítali?

Najčastejšie chyby, ktoré robíme pri písaní článkov:

1.      Titulok plný zbytočných informácií

Heslovitý a stručný, fantastický a príťažlivý. Nielen autori kníh, ale aj novinári či blogeri sa čitateľov snažia zaujať v prvom rade titulkom. Najčítanejší článok nesie najzaujímavejší titulok. Mal by byť krátky a mal by obsahovať kľúčové slová. Silným magnetom sú slová, ktoré v čitateľoch vyvolajú emócie, fakty a čísla:

Draží sa auto za 350 670 700 000 000 000 dolárov!

alebo

(intertext. na tento článok)

Treba však podotknúť, že ani s tým najneobyčajnejším nadpisom nemajú autori ešte nič vyhraté. Na to, aby sa čitatelia do článku začítali a nezahodili ho príliš skoro, musí spĺňať niekoľko predpokladov.

2.      Nekonečný text

Zaujímavý titulok. Lákavý obrázok pod ním. A polhodina „scrollovania“ pred nami. Čitateľ presúva stránku až na koniec, a pokiaľ sa mu zdá, že kolieskom na myši točil až príliš dlho, nedajbože sa konca ani nedočkal, bez najmenšieho tušenia, čo mu chcel autor povedať, zatvára okno.

3.      Veľký chaos

Dlhému a súvislému textu sa vyhýbame už od čias štúdia, keď sme sa v knihe snažili nájsť stručné odpovede na skúšky. Naopak, členenie do krátkych odsekov nás baví. Platí pravidlo, čím dlhšie odseky, tým menej čitateľov.

4.     Slovo

Slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo Slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo Slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo Slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo Slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo slovo…….. dnes už len slová nestačia!

5.      Málo vizuálu

Video, „gifko“, obrázok. Dnešná doba ponúka široké možnosti využitia audiovizuálnych prvkov, krátke video predsa ukáže všetko, o čom autor píše. Aj článok potrebuje aspoň obrázok, doba napreduje a práve vizuálny obsah ovláda našu pozornosť.

Written by

Rada píšem a vzdelávam sa v oblasti marketingu.