Blog

Úvod/Copywriting/Ako sa z reklamy stal SEO článok

Ako sa z reklamy stal SEO článok

Predstavte si, že máte problém v práci. Alebo ste sa jednoducho rozhodli presťahovať sa aj so svojou polovičkou do nového. Alebo sa na vás obrátila vaša mama s prosbou o pomoc, ktorý kúpeľný pobyt by mala absolvovať. Vy si však s odpoveďou neviete dať rady. Čo urobíte? Sadnete si k svojmu notebooku, tabletu, smartfónu, svoju otázku položíte skoro tomu najvyššiemu – internetovému prehliadaču a kliknete na prvý odkaz. Ste však odborníkom naslovovzatým v nejakej oblasti vy a chcete svojimi radami, myšlienkami, službami pomáhať iným? Ako dostať vašu snaživú prácu na popredné priečky internetových vyhľadávačov? Takto.

 

Čo je PR článok?

HR, IT, PR… Aby sme si v tejto uponáhľanej dobe ukradli kúsok času, krátime všetky možné vety a slovné spojenia. Skratky si rýchlo osvojíme. Vieme však, čo znamenajú? Začnime dvoma písmenkami – PR. PR je skratka pre anglický výraz „public relation“. V preklade do slovenčiny z toho okamžite plynie funkcia PR článku, a teda vytvárať, udržiavať a rozvíjať vzťahy s verejnosťou. V užšom zmysle slova sa PR články využívajú ako tlačové správy, ktoré oznamujú verejnosti novú informáciu prostredníctvom uverejnenia v rôznych médiách. V širšom poňatí sa môže vložiť znak rovná sa medzi PR článok a reklamný článok.

Prečítajte si aj výhody a nevýhody PR článku.

 

Funkcie PR článku

Okrem informatívnej funkcie má PR článok aj reklamnú, resp. propagačnú funkciu. Jeho cieľom je vytvoriť kladný obraz o istej skutočnosti, službe či veci. Nie je to však klasická reklama. Reklama ako žáner je charakteristická krátkou formou. Je stručná, jasná, výstižná. PR články sa svojou formou z hľadiska rozsahu trošku vymykajú spod tejto definície. Sú dlhšie, a tak nemáte pocit, že čítate reklamu. Povedzme si pravdu, už len pomenovanie reklama v nás vzbudzuje aspoň trochu nedôverčivosti voči produktu. V prípade PR sa vám zdá, že čítate klasický článok, ktorý na vás má v konečnom dôsledku pozitívne zapôsobiť.

 

Od PR článku k SEO

Ako sa z reklamy stalo PR či z PR reklama, už vieme. Čo však s označením SEO článok? SEO články sú akoby prepracovanejšie PR články. Dokonalejšie sú v tom, že obsahujú spätné odkazy. Je to spôsob, ako dosiahnuť optimalizáciu pre vyhľadávače. SEO je totiž skrátené „search engine optimization“. Ide teda o to, ako dostať váš článok na prvé miesta pri vyhľadávaní. Hovoríme presne o tých miestach, na ktoré ako prvé klikáte i vy. PR články sa tak stávajú nástrojom „linkbuildingu“, tvorby spätných odkazov. Takýto odkaz vo forme priamej URL adresy či prelinkovaného kľúčového slova vás sám privedie na druhý požadovaný web. Slovo, ktoré je prelinkované a dovedie vás, kam si žiadate, je väčšinou viditeľne odlíšené od zvyšného textu. V mnohých prípadoch sa používa modrá farba alebo podčiarknutie. Takto odlíšená pasáž (slovo alebo slovné spojenie) sa volá „anchor“ text.

Ruky, ktoré ťukajú do klávesnice notebooku. Hnedý drevený stôl ako podklad.

Zvoľte tie správne kľúčové slová.

 

Nie je SEO ako SEO

Tým máme na mysli, že nie každý SEO článok vám stopercentne zaručí úspech. Všetko s mierou platí aj pri množstve odkazov, ktoré do PR, resp. SEO článku umiestnite. Ak ich tam budete mať príliš veľa, systém váš článok vyhodnotí ako nedôveryhodný a v rebríčku nestúpnete, skôr naopak. Nepomôže ani to, ak ten istý PR článok umiestnite na viaceré portály. Vyhľadávač pridelí význam len prvému textu, zvyšné články vysoko ohodnotené nebudú. Jazyková korektnosť, prehľadnosť, členenie textu či grafická úprava sú taktiež nevyhnutnosťou. Možno si váš článok potenciálny klient otvorí, no bez dobrého dojmu ho rýchlo zavrie a čo zíde z očí, zíde z mysle.

 Vyskúšajte reklamné články z pera našich copywriterov.

Spoľahnite sa…

… na profesionálov. Ak chcete, aby sa úspech dostavil, stavte na kvalitu. Obráťte sa na copywriterov, ktorí majú s tvorbou PR a SEO článkov skúsenosti. Oni vedia, ako má kvalitný text vyzerať, aby sa váš produkt chválil sám. Následne si vyberte a kontaktujte weby, ktoré PR články umiestňujú. Existuje mnoho rebríčkov, ktoré posudzujú poradie webov vzhľadom na ich SEO kvalitu. Niektoré weby sú dokonca tematicky rozdelené. Dajte si preto záležať na tom, aby sa váš PR článok dostal k žiadanému cieľovému čitateľovi.

A tak si podnikateľ, obchodník, hovorca našli cestu k čitateľom. Čitatelia si zas našli cestu k potrebným informáciám. Obe strany boli spokojné a žili šťastne, až kým…

Written by

Som študentkou vysokej školy v poslednom ročníku. Medzi moje záľuby patrí cestovanie, hudba a spoznávanie nepoznaného.