Blog

Úvod/Copywriting/PR článok ako cesta k úspechu

PR článok ako cesta k úspechu

V rozličných PR príručkách sa dozviete, že články o vašej firme sú jedným z nástrojov, ako zvyšovať povedomie o vašom podnikaní. Skúšali ste už niekedy napísať PR článok alebo tlačovú správu? Napísať dobrý text nie je vôbec jednoduché. Niekedy je lepšie obrátiť sa na profesionálov a sústrediť sa na tú časť biznisu, ktorú ovládate najlepšie.

 Čo je PR článok?

Ale pekne poporiadku. Čo je vlastne ten PR článok? Laicky zhrnuté – je to text, ktorý prezentuje vašu spoločnosť a jej aktivity, je určený na distribúciu akýmikoľvek mediálnymi kanálmi a jeho funkciou je zvýšiť povedomie o podnikaní, ktorému sa venujete. Nejde len o tlačovú správu, ktorú dostávajú novinári do svojich mailových schránok. Ide o PR text, ktorý je vo forme článku pripravený na uverejnenie v novinách a časopisoch alebo na webových portáloch. PR článok môže predstavovať aj blogový príspevok, ktorý nenápadne infiltruje do textu meno vašej spoločnosti a prípadne odkaz priamo na vaše webové stránky.

 Ako napísať PR článok?

Aby mal PR článok úspech, musí byť pripravený prácne a profesionálne. Ako napísať PR článok? Na to, aby ste správne oslovili ľudí na sociálnych sieťach, svojich fanúšikov alebo zákazníkov a nestrávili pritom hodiny za textovým editorom, potrebujete skúseného autora, ktorý všetku tú kreatívnu prácu urobí za vás. Zohľadní dĺžku článku, prispôsobí štylistiku písania čitateľom, pre ktorých je článok určený, použije vami zadané kľúčové slová, zabezpečí jazykové korektúry. Ak ste skvelý obchodník, nezostane vám totiž veľa času na písanie.

 Ako má PR článok vyzerať?

Ideálne je, aby mal PR článok správnu dĺžku a zaujal čitateľov svojím nadpisom, krátkym úvodom, ktorý sa nazýva perex, a obsahoval všetky zaujímavé informácie o téme. Pretlak kvetnatých, pozitívnych formulácií o vašej firme a jej úspechoch je niekedy viac na škodu ako na úžitok. Vždy platí „všetko s mierou“.  PR článok nesmie čitateľov nudiť, musí priniesť informácie „k veci“, a nielen upozorňovať na úspechy vašej spoločnosti. Ak ide o odbornú tému, prínosom sú vyjadrenia fundovaného odborníka.

Načo mi je PR článok?

Prostredníctvom PR článkov a tlačových správ dostanete svoje podnikanie do povedomia verejnosti. Ak máte víziu a neviete, ako o nej povedať verejnosti, jedným z kontaktov venujúcich sa copywritingovým službám je služba www.textynakluc.sk, ktorá ponúka komplexný servis pri realizácii vašich PR plánov. Cesty moderného marketingu vedú cez firemné časopisy, PR články v magazínoch, tlačové správy v novinách, časopisoch a, samozrejme, na webových portáloch.

Written by

Rada píšem a vzdelávam sa v oblasti marketingu.

Leave a Comment