Blog

Úvod/Copywriting/PR reklama na Slovensku už dávno nie je v plienkach

PR reklama na Slovensku už dávno nie je v plienkach

Zorientovať sa a vybrať si tú správnu formu marketingových aktivít môže byť pre mnohé firmy poriadny problém. Ešte väčší však nastane, ak sa rozhodnú napísať si reklamné texty „doma v kuchyni“.

PR patrí v reklamnom svete medzi tie najčastejšie “skloňované”. Čo vlastne znamená? Tradičné poučky vo všeobecnosti vnímajú PR, teda public relations, ako vzťahy s verejnosťou. Úlohou a zároveň cieľom tejto marketingovej aktivity je zvýšiť povedomie o produkte, službe či samotnej značke, ako aj podporiť samotný predaj. Pravda však v dnešnom digitálnom svete je, že ani tí najväčší odborníci nevedia presne zadefinovať a charakterizovať, čo všetko spadá pod pojem PR reklama. A ak sa predsa o to pokúsia, na ďalší deň to už nemusí byť pravda.

Online svet diktuje trendy v reklame

S príchodom rozličných sociálnych sietí sa marketing a PR služby museli výrazne prispôsobiť novým digitálnym trendom, pre ktoré je typická neustála zmena a napredovanie. Písaný obsah sa v dôsledku týchto zmien načas dostal do menšieho úzadia, sociálnym sieťam, a teda aj webu dominovali obrázky, videá či infografika.

 

Žena pracuje za počítačom. Pohľad len na zadnú stranu monitoru a jej nohy.

Do profesionálnych služieb sa investovať oplatí

Kvalitný PR článok nie je iba o klientovi

Aj napriek vládnucej ére obrázkov kvalitný PR článok opäť patrí medzi najvyhľadávanejšiu formu reklamných aktivít. A prečo? Marketéri už aj na Slovensku totiž prišli na to, že kvalitný a zaujímavý obsah, ktorý nestavia na jednoznačnej propagácii, dokáže divy. Časy, keď sa vytvoril priamočiary reklamný text a podsunul verejnosti, sú už dávno preč. Takýto text je ľahko odhaliteľný, čitateľ veľmi rýchlo príde na to, že napísané riadky sú len prázdne, a často aj zavádzajúce slová. Napísať pútavý PR článok nie je vôbec jednoduché. Nehovoríme teraz len o gramatike, štylistike či samotnom stotožnení sa s cieľovou skupinou, pre ktorú je reklamný text primárne určený. Nehovoríme ani o kvalitnom a pútavom obsahu. Reč je o SEO (Search Engine Optimization), inak povedané – optimalizácii pre vyhľadávače.

Ako pracovať so SEO optimalizáciou?

SEO optimalizácia je v dnešnej dobe kľúčová, neustále meniace sa algoritmy vyhľadávačov spolu s novými technológiami môžu za časté zmeny vo vyhľadávaní. Laicky povedané, môžete mať článok s kvalitným obsahom, ktorý pozitívne rozširuje povedomie o vašej značke a prináša čitateľom nejakú hodnotu. No ak sa odignoruje správne nastavenie kľúčových slov, Google či iný internetový vyhľadávač tento text nemusia vôbec nájsť. Na popredné miesta vo vyhľadávaní tak môžete zabudnúť. PR na Slovensku v poslednom období bojuje často aj s opačným extrémom. Reklamné články sú doslova prepchaté kľúčovými slovami a odkazmi bez ohľadu na potreby čitateľa, čiže potenciálneho zákazníka. Želaný efekt zadávateľa je tak na míle vzdialený dosiahnutému výsledku, článok pôsobí silene a celá snaha sa minie účinku.

 

Ako sa z reklamy stal SEO článok

Zverte sa profesionálom

Napísať PR článok nie je teda také jednoduché, ako to možno na prvý pohľad vyzerá. „Hodiť“ na papier pár riadkov je zbytočný krok vedľa, a nie reklama. Je lepšie túto úlohu zveriť copywriterom alebo firmám, ktoré s týmto cieľom vznikli. So svojimi požiadavkami sa môžete obrátiť aj na nás, klientom ponúkame široké spektrum overených služieb. Okrem na mieru ušitých PR článkov, tlačových správ či blogových príspevkov vám garantujeme stopercentnú gramatiku a štylistiku.

 

Informujte sa viac o našich službách.

Written by

Som študentkou vysokej školy v poslednom ročníku. Medzi moje záľuby patrí cestovanie, hudba a spoznávanie nepoznaného.

Leave a Comment